Oosterweelverbinding België

Voor het omvangrijke Oosterweelproject in België mogen wij in opdracht van Jan de Nul de brandstofdistributie verzorgen bij de bouw van de tunnelelementen in Zeebrugge. Iedere dag vult onze chauffeur Yoeri, op klantenwens buiten hun werktijden om, de machines, aggregaten en pompen af zodat ze de volgende morgen weer met een FullTank (volle tank) kunnen starten. FullTank waarborgt de continuïteit en ontzorgt de klant.


De Oosterweelverbinding maakt de Antwerpse Ring rond. De Scheldetunnel vormt de belangrijkste schakel en zorgt voor het sluiten van de Antwerpse Ring aan de noordkant. Er worden 8 tunnelelementen gebouwd in de achterhaven van Zeebrugge en vervolgens via de Noordzee en de Westerschelde drijvend naar Antwerpen gesleept. Daar worden ze na elkaar in een vooraf gebaggerde zinksleuf in de Schelde afgezonken.
Het Oosterweelknooppunt wordt verzonken in het landschap aangelegd en krijgt acht rijbanen met op- en afritten
naar de haven en het noorden van de stad Antwerpen. De tunnelbakken worden op een diepte van vijftien tot dertig
meter aangelegd, waarvoor ruim drie miljoen kubieke meter grond moet worden verzet.